Contact Form

Name

Email *

Message *

Cari Blog Ini

Wielrenner Gesink Na 18 Jaar Profwielrennen Met Pensioen

Wielrenner Gesink na 18 jaar profwielrennen met pensioen

Gesink behaalde etappezege in Tour de France

Wielrenner Robert Gesink stopt na 18 jaar profwielrennen. Gesink heeft in zijn carrière veel mooie successen behaald en ook zware tijden gekend. Zo won hij in 2015 een etappe in de Tour de France. Dat jaar eindigde de toen 28-jarige Gesink als zesde in het eindklassement.

Gesink kende ook blessureleed

De geboren Achterhoeker kwam in de laatste fase van zijn carrière uit voor Team Jumbo-Visma. Gesink reed 17 keer een Grote Ronde en eindigde acht keer bij de beste tien. Eerder reed hij voor Rabobank, Blanco en LottoNL-Jumbo. Naast zijn etappezege in de Tour won Gesink ook twee etappes in de Ronde van Spanje en werd hij drie keer Nederlands kampioen tijdrijden.

Gesink was in het verleden een goed ronderenner, maar werd de laatste jaren geplaagd door blessures. Zo werd hij in de Ronde van Italië van 2022 geschept door een auto, waarna hij zijn sleutelbeen brak. De afgelopen winter werd hij getroffen door een longembolie en liep hij een scheurtje op in zijn milt.

Gesink: "Het is mooi geweest"

"Het is mooi geweest", zegt Gesink. "Ik heb prachtige successen mogen vieren, waaronder mijn etappezege in de Tour, maar ook moeilijke momenten gekend. Het was een geweldige tijd. Ik heb genoten van mijn carrière."

Gesink weet nog niet wat hij na zijn wielercarrière gaat doen. "Ik heb een aantal ideeën, maar daar ga ik later over nadenken." De wielrenner uit Varsseveld wil zich nu eerst focussen op zijn herstel. "Ik wil weer helemaal fit worden en dan zien we wel verder."


Comments